10/16/2012

YFU réunion

Viime viikonloppuna lähin siis lauantaina koulun jälkee Compiegneen etelä-afrikkalaisen Colinin luokse. Mä menin tonne koska hostit oli kauan sitte sopinu ohjelmaa sunnuntaille ja mun piti päästä tonne tapaamiseen. Vietettiin ihan normi lauantai, käytiin kattoo Compiegnen "palatsi" (ja sen vaatimaton 5 kilomertin pitunen etupiha), vähä keskustaa ja vietettii aikaa Colinin hostsisarusten kaa.
Sunnuntaina koitti vihdoin päivä, jota olin odottanu niin kauan, nimittäin näin kaikki pohjois-Ranskan vaihtarit puolentoista kuukauden jälkeen! Oli niin kiva päivä, kaikil oli ihan sikana kerrottavaa ja vaikka YFU:n sedät yritti saada meijät puhumaan ranskaa, niin vähän ajan yrittämisen jälkeen siirryttiin suosiol englantii. Näin se on kuitenki viel täs vaihees vähän helpompaa. Jokanen oli tuonu oman maansa perinteisen jälkkärin (mä toin korvapuustei) ja oltiin ihan ähkyn vaatimattomien yheksän jälkkärin ja lounaan jälkeen. Meille kerrottiin tuolla, että joku tyttö oli lihonu Ranskassa vuoden aikana 20 kiloa ja tosta motivoituneena mä kävinki eilen koittaa Fleurinesin zumbatunteja! Oon varmaa sanonu tän jo miljoona kertaa, mutta puolentoista viikon päästä koittaa kahen viikon loma ja vaikka suunnitelmat onki vähän auki vielä niin odotan erittäin innolla!!  Bisous!

6 kommenttia:

  1. Nyyh tuli ikävä!:(( mut kiva kuulla kaikkii näit juttui ja toi herkkulautanen näyttää ihan sun laitaselt haha:D
    T.kaisaaaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaha osuit oikeaan, se on mun lautanen xD mut tuli kyl raja vastaa ei pystyny syömää kaikkee... :D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. ois kiva tietää kuka tää on ja mitä mun hiuksista?? xD

      Poista
  3. Löysin sun blogin ihan sattumalta googlesta ja aattelin kysyä millä kielitaidolla Ranskassa pärjää? Ajattelin lähteä parin, kolmen vuoden kuluttua ja nyt olen ranskaa lukenut reilut 3 vuotta. Selviääkö sillä ja ymmärränkö mitään jos Ranskaan lähden?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis ihan varmaa pärjää jos oot lukenu 5-6 vuotta Ranskaa koska on täällä niitäkin jotka ei oikeesti osaa hirveen hyvin. Ite oon lukenu 9 vuotta ja huomaa kyl et noist vuosist on tosi paljon apua, ei oo hirveesti ongelmii täs vaihees enää saada itteeni ilmastuuks :)

      Poista