10/03/2012

Yks kuukaus ja kolme päivää


tää biisi on täyttä rakkautta 

Yli kuukaus Ranskassa on takana siit hetkestä, kun lentokoneesta sanoin heipat Suomelle. Monet on sanonu, että eka kuukaus on ehkä vaikein ja siitä on nyt selvitty kunnialla. Onneks on vielä monta edessä! (Älkää huoliko ihmiset Suomessa, kyl mä muistan teijät silti ;)) Ainii ja koulussa tein filosofias esseen aiheesta désir, joka oli ehkä mun tänastisen elämän ehkä suurin pyristys... Elämä hymyilee siis tällä puolella maailmaa, vaikka ulkona sataaki kaatamalla. Tässä teille random kuvia menneeltä kuukaudelta, mulla on seuraavaks vuorossa välipala avec les crêpes!
 toi oikeenpuolimmainen on tollanen ranskalainen jälkkäri merveilleux, joka on taivaallisen hyvää ♥ 

4 kommenttia:

  1. Löysin tän sun blogin blogilistan kautta ja luinki sen sitte kertaheitolla läpi. Mielenkiintosta luettavaa, varsinkin, kun oon miettiny ite lähteväni vaihtariksi johonkin päin maailmaa (yks potentiaalisista vaihtoehdoista on just Ranska).

    Mitä oot pitäny Ranskasta ja ranskalaisesta koulusta? Ja ylipäätänsäkki koko kulttuurista? + Suositteletko kuukauden kokemuksella sitä muillekki? C:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa lähtee vaihtariks, ihan sama periaattees mihin lähet kunhan lähet koska sä tuut niin arvostaa sitä jälkeenpäin ja maailma oikeesti avartuu ku lähtee vähän koto Suomesta pois!
      Ite tykkään Ranskasta, tää ei oo mitään täysin uutta mulle koska oon ollu ranskassa aika monta kertaa ja asunukki ranskalaisesssa perheessä viikon, mutta ei tätä oikeeta elämää pääse kokee turisteilemalla. Erityisesti mä rakastan sitä ku ihmiset on vähän avoimempii ja sosiaalisempii ku suomessa esim just ku annetaan poskipusui, ku suomessa sanotaa vaa masentuneesti moi tyylii :D ja muutenki ruoka on hyvää! mä en nyt täs vaihees osaa kertoo ihan kauheesti et kannattaa ehk kysyy uudestaa sit vuoden loppupuolel jos haluu vähä laajemman kuvan :D mut kuukauden perusteella suosittelen!!
      ranskalainen koulu on aika rankkaa ja vähän perseestä välillä, henkilökohtasesti tykkään enemmän suomen koulujärjestelmäst, mut toi on vaa pikkuseikka must eikä se mua nii häiritse :D

      Poista
    2. Ookke. Aika tyhjentävä vastaus, mutta unohtu kysyä vaan, että saatko sitte Suomessa hyväksyntöjä jostain kursseista, jos oot vastaavaa asiaa jo käyny siellä vai täytyykö sun käydä Suomessa kurssit, joissa käsitellään samoja asioita uudestaan (jos siis sellasia sattuu olemaan)? :D (Toivottavasti ymmärsit pointin. :D )

      Poista
    3. siis mun koulussa ei pysty kai korvaa mitään, ehkä jotain liikkakurssei mut mä oon jo käyny kaikki mun liikkakurssit lukiossa, joten mä en saa mitään korvauksii. et kannattaa kysyy omast koulusta noista käytännöistä :)

      Poista