9/02/2012

Fleurines et la maison

Täällä perheessä ollaan! Saavuttiin tänne la iltapäivällä puolentoista tunnin ajomatkan jälkeen. Tähän mennessä on menny super hyvin ja tää perhe on sika mukava ja talo myös. Ranska on ihan hyvällä mallilla, koska ymmärrän melkeen kaiken mitä mulle sanotaan, kun ne puhuu suht hitaasti. Puhuminen toisaalta ei oo vielä erityisen sujuvaa :D Kävin tänään mun hostsiskon Emman ja sen kaverin kanssa kävelemässä Fleurinesissa ja tässä siis kuvia siitä. 
Tässä on kuvii talosta, jossa asustelen seuraavat kymmenen kuukautta ! Tässä talossa on siis kolme kerrosta kaiken kaikkiaan ja aika iso piha. Tää on ihan tossa Fleurinesin päätien vieressä, josta kulkee aika paljon autoja varsinkin päivällä, joten melua tulee ulkoota vähän. 
 uima-allas! tuol on uitu nyt molempina päivinä
 keittiö
 jonkinlainen välihuone, tuolla ei kyllä hengata kauheesti
 tällänen aulahuone, jossa kai vietetään aina aikaa kun tulee vieraita
 oleskeluhuone toisessa kerroksessa, jossa iltasin katotaan leffoja yhessä tai ollaan omilla tietokoneilla
 toinen tällanen yhdessäolo huone kolmannessa kerroksessa ja tässä on kans hostisän ja -äidin työpöydät. mun huoneen ovi näkyy takaseinällä !
 ja tässä vihdoin mun huone. oma parisänky ja vessa siis löytyy niinku näkyy ;) must tää huone on ihan sika kiva! ja alimmainen kuva on siis näkymä mun huoneen ikkunasta.

Eilen istuttiin melkein heti kaikki yhdessä pöydän ääreen ja käytiin kaikki tärkeet asiat läpi. Mun ei siis tarttennu oma-aloitteisesti kysyy pyykeistä, teitittelystä tai mistään, mikä käy mulle paremmin kuin hyvin :D Niin ja siitä vielä, että näillä on sellanen sääntö, että wifi suljetaan täällä yheksältä illalla ja sen jälkeen vietetään aikaa yhdessä tai tehdään kouluhommia. Mä oon aika varma et monet, jotka lukee tän niin on ihan kauhuissaan, mutta ainakin tässä vaiheessa oon ihan tyytyväinen tohon sääntöön. Saattaa olla, että pääsen täällä jopa aikasin nukkumaan, ku en roiku koneella puoleen yöhön :D En nyt keksi mitään muuta sanottavaa paitsi, et tiiän että tiistai iltapäivällä me mennään käymään koululla ja nään opettajii ja muita oppilaita, cool ! Nyt meen tonne alas ja voisin ehkä antaa noiden tuliaisetki!

Bisous,
Matilda

2 kommenttia:

  1. bongasin Suomi-mukeja ! kivalta näyttää :) toi on just hyvä toi klo 21 koneet pois koska muuten esim vaihtarit vois helposti jäädä koneelle ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en oo iha varma et mitä tarkotat mut must tuntuu et noi ei oo suomi mukeja, ne vaan näyttää siltä :D jepjep !

      Poista